Wat een week!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Keurentjes - WaarBenJij.nu Wat een week!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Keurentjes - WaarBenJij.nu

Wat een week!!

Door: Lotte Keurentjes

Blijf op de hoogte en volg Lotte

09 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag 1 maart was het dan zover.. Op naar Schiphol! De familie ging mee. Afscheid nemen was moeilijk, maar toen ik eenmaal in het vliegtuig zat, was het ook goed. We moesten ons gelijk aanpassen aan het Surinaamse ritme, want we hadden 4 uur vertraging..
Eindelijk waren we dan aangekomen in Suriname. Op het vliegveld moesten we ook nog anderhalf uur wachten voordat we naar de koffers konden. Eenmaal buiten stond er al een taxi op ons te wachten. Vanaf het vliegveld was het nog een dik uur rijden.
Ongeveer half 12 Surinaamse tijd (half 4 Nederlandse tijd) waren we aangekomen in ons huis. Het is echt een groot huis!! Er stond eten voor ons klaar, daarna ben ik heerlijk mijn bedje in gegaan.
De eerste week hebben we veel verschillende dingen gedaan: pinnen (mijn pinpas doet het natuurlijk weer niet), boodschappen doen, uit eten geweest, zelf gekookt (jaja je zal het niet geloven, maar ik heb samen met Lisa voor 10 mensen Surinaams gekookt en het was nog lekker ook!!), naar de markt en de stad in geweest, naar instanties toe voor verdere verwerking van mijn visum en een fiets geregeld.
Het is veel lopen en zweten. Tijdens het lopen of fietsen wordt er ontzettend veel gefluit, getoeterd en geroepen; hee witte pony, dochter van Sinterklaas, Beatrix en zo wordt er nog veeeeel meer geroepen. Het is zo grappig!
Qua vervoer is het verder vooral taxi en bus. Voor de bus betaal je 25 cent en dan kan je overal heen. Heel leuk want dan zit je gewoon tussen de bevolking. De rijstijl is hier ook iets anders dan in Nederland haha..
Woensdag en donderdag zijn we heerlijk naar een zwembad geweest. Het ultieme vakantiegevoel: zon, zwembad, warmte, palmboom en natuurlijk een lekker drankje.
Deze week zijn we ook op gesprek geweest op de stageplek. Ontzettend leuk! De kinderen zijn om verliefd op te worden! Morgen gaat het beginnen. Deze week hebben we 4 dagen van kwart over 7 tot 3 uur.
Voor de rest zijn we donderdag, vrijdag en zaterdag wezen stappen! Super leuk hier, die Surinamers kunnen dansen.. Niet normaal.
Het is wel ontzettend wennen zeg.. Het besef komt nu dat ik hier 4 maanden lang ga zitten. Het is soms wel moeilijk, maar dat is dan even doorzetten. Gelukkig heb ik ontzettend lieve meiden om me heen die me dan weer even opvrolijken.

Dikke kus uit Suriname!

  • 09 Maart 2014 - 18:28

    Fleur:

    Nou Bea, leuk stukje! Ik zie het alweer.
    Op en top genieten daar of niet !
    Veel succes van de week met je stage ..

    X

  • 09 Maart 2014 - 19:06

    Maria:

    leuk om te lezen lot!! dikke kus van ons allemaal

  • 09 Maart 2014 - 19:39

    Josine :

    Wauw wat een mooie eerste week!
    En gaaf stukje geschreven:) ik hou je in de gaten, ben benieuwd naar je volgende belevenissen!
    Take care

  • 09 Maart 2014 - 20:51

    Agnes:

    Dochter van Sinterklaas....hihi. Geniet van je stage en leuk je verslag te lezen.x

  • 10 Maart 2014 - 19:28

    Harriët:

    Leuk Lotje!! Lekker blijven genieten :)
    Good luck & enjoy!!

    Liefs xx

  • 11 Maart 2014 - 12:58

    Aalt:

    Hoi Lotte,


    Leuk om te lezen hoor! Heel veel plezier daar!!

  • 12 Maart 2014 - 09:03

    Elona :

    Toppertje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Mijn reis in Suriname

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 5317

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 12 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: