Wat gaat het snel! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Keurentjes - WaarBenJij.nu Wat gaat het snel! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Keurentjes - WaarBenJij.nu

Wat gaat het snel!

Door: Lotte Keurentjes

Blijf op de hoogte en volg Lotte

19 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Pff alweer anderhalve week voorbij, wat gaat het toch snel zeg!

Vorige week maandag was het dan zover, projectweek 1. Deze week hebben we 4 dagen meegewerkt in de stichting, we hadden dagen van kwart over 7 tot 3 uur 's middags.
De stichting bestaat uit een huis waar 35 kinderen in wonen. De oudere kinderen gaan overdag naar school tot ongeveer 1 uur ' s middags. De baby's en de peuters zijn in de ochtend thuis. We werken mee met de zorg die gegeven moet worden aan de kinderen (dus het baden, eten geven enzovoort). Dit is erg leerzaam, maar ook vermoeiend. De kinderen zijn erg leuk, lief en schattig. Ik kan bijna niet boos op ze worden, al is dit wel eens nodig haha. De kinderen zijn zo druk!
Naast dat wij meewerken in de zorg, moeten wij voor ons project ook een onderzoek uitvoeren. Het doel van dit onderzoek is de kwaliteit van zorg verbeteren binnen de stichting. Het is nu de 2e week dat we meewerken, dus het begin is er alleen hebben we nog wel een hele weg te gaan. Wel gaan we vanaf volgende week 3 dagen meewerken en 2 dagen met ons project aan de gang.

Vorige week woensdag waren we een dagje vrij, even bijkomen van de eerste dagen. We zijn heerlijk naar een zwembad geweest.
In het weekend wilden we naar white beach gaan, alleen werkte het weer niet helemaal mee.. Uiteindelijk zijn we zondag met ze alle naar de dierentuin geweest. Het was leuk om te zien hoe het eruit ziet in Suriname. In Nederland zou je het meer een kinderboerderij noemen, alleen heeft het wel krokodillen, slangen enzovoort.

Deze week hebben we ook 4 dagen stage, maar dan werktijden van 12 uur tot kwart over 7 's avonds. Maandag was een nationale feestdag in Suriname; holi phagwa! Helaas hadden wij stage tot kwart over 7, maar daarna zijn we gelijk Paramaribo ingegaan. Het feest was op het Onafhankelijkheidsplein. Iedereen liep met kleurpoeder en verf over zich heen, super leuk! (net zoals bij de Colorrun maar dan een festival). Helaas heb ik geen foto’s hiervan..
Vandaag zijn we heerlijk een dagje vrij, hard aan de slag met ons plan van aanpak. Maandag moet het alweer ingeleverd worden..
Komend weekend gaan we voor het eerst het binnenland in; Brownsberg en Berg en dall. Ik heb er ontzettend veel zin in, het binnenland moet het mooiste deel van Suriname zijn!

Jullie horen weer snel van me! x

• 19 Maart 2014 - 22:09

Heidy:

Owww fantastisch om te lezen al die verhalen.... Enjoy.... De tijd vliegt....

• 19 Maart 2014 - 22:56

Agnes:

Hallo Lotte leuk om te lezen je beleefd echt een avontuur!xxx