A great weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Keurentjes - WaarBenJij.nu A great weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Keurentjes - WaarBenJij.nu

A great weekend

Door: Lotte Keurentjes

Blijf op de hoogte en volg Lotte

24 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Donderdag en vrijdag hadden we nog 2 late diensten te gaan. Donderdagavond zijn Onno, Lisa en ik nog een avondje wezen stappen in Havana , we konden toch uitslapen. Dit was weer erg gezellig. Vrijdagavond hebben we niets gedaan, omdat we de volgende ochtend vroeg eruit moesten.

Zaterdag was het dan zover; het eerste tripje het binnenland van Suriname in!!!! Kwart voor 8 moesten we bij een kroeg zijn, zodat we vanaf daar met de bus naar de bestemming konden gaan. In totaal waren we met een groep van 22 mensen, waarvan 9 uit ons huis.
Tijdens de busreis zijn we 2 keer gestopt, een keer om touw voor de hangmat te kopen en een keer om heerlijk te ontbijten. Na ongeveer een uurtje rijden waren we aangekomen bij Bergendal. Daar zijn we met een kabelbaan door het tropisch regenwoud en over een rivier heen gegaan. Super vet om te doen en heel mooi om de natuur zo te zien!!!
Hierna konden we lekker aan de rivier zitten met een heerlijk zonnetje erbij .
Nadat we gegeten hadden gingen we door naar het Brokopondomeer. We hebben even rondgelopen en gekeken.
Hierna zijn we doorgereden naar Brownsberg. Gelukkig gingen we helemaal met de bus omhoog zodat we niet hoefden te lopen:). We kwamen daar aan bij een soort huisje, hier konden we onze hangmatten en klamboes gaan ophangen. Er was ook een super mooi uitzicht vanaf de berg!!!!
Na het eten, toen het al donker was, gingen we nog een stuk lopen om dieren te zoeken. In de middag had een begeleider al een super Tarantula spin gevangen, echt eng. In de avond waren er vooral kikkers, spinnen en vuurvliegjes te zien.
's Nachts heb ik in een hangmat geslapen, dat is wennen!! Op zich ligt het best lekker!
De volgende ochtend zijn we rond 10 uur een stuk van de berg afgelopen naar 2 watervallen toe. Ondertussen waren er weer kikkers, vlinders, aapjes enzovoort te zien. De watervallen waren super mooi en heerlijk om even onder te staan. Helaas was het verder niet een hele mooie dag, het regende echt hard en lang. Maar goed dat maakte niet uit, alles was zo mooi om te zien!

Rond een uurtje of 7 waren we weer thuis. Alles opgeruimd en tijd om te gaan slapen, morgen weer vroeg op om weer naar de stichting te gaan.

Slaap lekker mensen, dikke kus uit Suriname!!

• 24 Maart 2014 - 08:01

Marije:

Ha lieve nichtje, leuk om zo elke keer te lezen wat je daar zoal beleefd. Echt heel leuk ! Nog heel veel plezier. Xxxx mij

• 24 Maart 2014 - 12:30

Marian Meiling:

Hoi Lotte,
    Leuk om al je verhalen te lezen!! En wat een super leuke ervaring doe je daar op.
    Geniet er van!!
    Groetjes vanuit NL!! x

• 24 Maart 2014 - 14:08

Maria:

Hè lot is dat wat voor mama met die kabelbaan??? Kus papa/mama

• 26 Maart 2014 - 13:37

Diny:

Hallo lieve Lotte
    wat een leuke verhalen schrijf jij.
    Je geniet er echt van!
    Nou Lotte, laat die moeder van jou maar niet in de
    kabelbaan gaan hoor! Je weet vast wel waarom;).
    Al vast veel plezier daar als papa en mama bij jou zijn!
    groetjes van ons
    Cees en Diny

• 06 April 2014 - 14:46

AnnyGK:

Dag Lotte,
    Je dagboek is nu(zondagmiddag 6 april) al 757 keer bekeken!!!
    Het is leuk om je verslag te lezen.
    Geniet van je werk en van je uitjes.
    groetjes uit de polder
    Tonny en Anny